miercuri, 30 septembrie 2009

E chiar Uman sa fii Out of The Box?

Am citit acum catva timp o carte despre cum sa adopti o atitudine "out of the box". Cartea este scrisa de un institut(Arbinger), nu de un singur autor.

Ideea principala ca pentru a avea parte de reusite pe toate planurile trebuie sa te detasezi cumva de trairile personale (frustari, emotii, etc) si sa relationezi cu cei din jur fara a avea aceste filtre.
De exemplu, sa presupunem ca te-ai certat cu cineva drag cu o seara in urma...si azi, la scoala sau la serviciu, trebuie sa te comporti absolut normal: sa nu fi sensibil la critici, sa lasi de la tine, sa i asculti cu rabdare si atentie pe cei din jur, sa oferi ajutor, etc. Observa ca nu am folosit "sa incerci sa", ci "trebuie sa". Asta pentru ca orice "demascare" a sentimentelor tale iti va aduce numai probleme si ii va face pe ceilalti sa fie si ei cuprinsi de "valtoarea" (:D) propriilor sentimente.

Mie mi se pare inuman sa ceri unui om sa-si stapaneasca emotiile si sentimentele. Nu sustin exprimarea interioara totala, dar in niciun caz "chinul napraznic" de a-ti "sufoca" trairile. Pentru mine, este mai "uman" sa avertizezi lumea : " am avut niste probleme, va rog sa mi scuzati eventualele manifestari ciudate" (sau ceva asemanaor).

Raz, tu ce crezi?

Un comentariu:

  1. revin in forta cu un comentariu
    de ce dupa atata timp? pt ca am incercat sa fiu out of the box (si da... out of this blog... imi cer scuze... nu am nimic cu el... personal)
    recunosc aici, public, frate... nu mai suport sa stau fara net in camera!!! acum o luna si ceva.. mai exact de cand am ajuns in germania, am avut parte doar de trei zile de net
    m-am gandit sa descarc folosind torentii ca un roman ce ma aflu, niste fisiere pt invatat limba germana, PIMSLEUR, LEARN GERMAN... si nu am stiut ca au si copyright
    si baietii cica s-au sesizat si pt asta mi-au dezactivat portul din camera pt 18 luni (aka un an jumate)
    si acu ma lupt cu ei sa imi dea netu inapoi...
    cica daca lucrez pt ei, negociem... am acceptat... sa vedem ce urmeaza...
    de asemenea ma lasa sa fur net cu un switch de la un vecin... asta am voie... dar eu vreau sa fiu korect :P

    mi-am cerut mie insumi sa imi stapanesc frustrarea asta... si nu mai pot

    da, ana, ai dreptate! cel mai bine este sa ii explici omului starea-ti, chiar si daca omul ala are numarul de ordine format din 3 cifre pe ziua respectiva...

    atentie totusi ca poti ajunge sa capeti o noua frustrare din cauza asta... (asta e chiar interesant, nu?) sa te enervezi dand explicatii de ce esti nervos... :))

    cam asta e parerea mea... sa ascultam si parerea altor oameni!!!

    RăspundețiȘtergere